język polskijęzyk angielski

Księgarnia

W zbiorze ze wstępem Gabrieli Abrasowicz znajduje się 6 sztuk tego najsłynniejszego współczesnego kosowskiego autora, przekrojowo prezentujących jego różnorodną twórczość. Tematyka dramatów skupia się na zagadnieniach związanych z migracją, łamaniem praw człowieka, losami mniejszości etnicznych, fundamentalizmem religijnym, nacjonalizmem, rasizmem, homofobią i korupcją. Zjawiska symptomatyczne dla Kosowa zostały tu ukazane w krzywym zwierciadle.
We współpracy z Wydawnictwem Austeria zachęcamy do czytania komedii izraelskiej pisarki, mówiącej w sposób prosty o poważnych sprawach. Anat Gov z delikatnym humorem zadaje trudne pytania, porusza tematy znane z Biblii, przedstawiając je w zupełnie innym świetle. Jaki jest Bóg i dlaczego cierpi na depresję? Co doprowadziło go do takiego stanu na przestrzeni dziejów? Jak wygląda stworzenie świata i człowieka z perspektywy smutnego, załamanego Boga i co dla niego znaczy historia Hioba? Czy terapeutce uda się w 60 minut uratować świat?
Sztuki z pogranicza thrillera i farsy oferują bogaty asortyment męsko-damskich gier, balansujących między niewinnym flirtem i krwiożerczym instynktem. Prawdziwy rollercoaster emocji i wrażeń!Tragikomiczna konwencja utworów pozwala na wiele sposobów oświetlić nieczystą grę, którą często prowadzą ze sobą bohaterowie sztuk. Jak pisze autorka we wstępie: „(...) sytuacja izolacji stanowi znakomitą, wręcz wymarzoną scenerię i materię dla dramatu, niosąc ze sobą amplitudę emocji i wielość rozmaitych napięć”. Błyskotliwe, nasycone wysokiej próby humorem dialogi stanowią zatem ramy dla pogłębionej,…
Utwory Šljivar – gęste od nawiązań literackich i filozoficznych oraz odwołań do kultury popularnej, ponadto korespondujące z najnowszymi tendencjami w refleksji socjologicznej – są ciekawe ze względu na krytyczny sposób przedstawienia określonych zagadnień społecznych. Tkanka tekstu nasycona jest obrazami i rozważaniami dotyczącymi m.in. relacji międzyludzkich, nierówności społecznych, feminizmu, wojny, uchodźstwa, kapitalizmu, biopolityki i ekologii.
"Prezent dla reżyserów, satysfakcja dla widzów" – tak określa Maciej Wojtyszko zbiór błyskotliwych i głęboko refleksyjnych sztuk składających się na pierwszą w Polsce antologię uznanej, chętnie grywanej i obficie nagradzanej Maliny Prześlugi. "To teatr do czytania" – pisze we wstępie Jacek Sieradzki.
Dwutomowa edycja dzieł Petera Handkego zawiera szereg sztuk mówionych, jak austriacki kontestator nazywał swoje wczesne utwory sceniczne, oraz wybór innych jego dramatów, ułożonych w porządku chronologicznym. Do tej pory niektóre z nich, rozproszone, ukazywały się w miesięczniku „Dialog”.
Oddajemy do rąk miłośników niekonwencjonalnego pisarstwa dramatycznego Petera Handkego, w tym oczywiście ludzi teatru, dwutomową edycję jego dzieł zawierającą szereg sztuk mówionych, jak austriacki kontestator nazywał swoje wczesne utwory sceniczne, oraz wybór innych jego dramatów, ułożonych w porządku chronologicznym. Do tej pory niektóre z nich, rozproszone, ukazywały się w miesięczniku „Dialog”.
Przedstawiamy antologię najnowszych i nienajnowszych sztuk Mariusa von Mayenburga w przekładach Karoliny Bikont. Książka powstała przy wsparciu Goethe Institut w Warszawie. "Każdy bohater Mayenburga goni za swoim Eldorado, tracąc po drodze wszystko, co miało w jego życiu znaczenie. Ostatnią fantasmagorią ludzkości jest planeta Mars. Tam też nie uda się dotrzeć, bo my, ludzie, mamy w naszym kodzie zapisaną samozagładę, ile byśmy nie medytowali, ile byśmy pokojowych wegańskich superfoodsów nie zeżarli, i tak się nie wyzwolimy z roli, jaką we wszechświecie gra człowiek.
Autorzy dwutomowej antologii duńskich sztuk współczesnych w przekładach Pawła Partyki i Bogusławy Sochańskiej diagnozują „kosmiczny lęk” współczesnego świata i badają, czy wystarczy do tego terapia w „szkołach fobii”. Wiele z opublikowanych w zbiorze sztuk zostało nagrodzonych najważniejszą doroczną duńską nagrodą teatralną Reumert Prisen i jest granych w teatrach w Danii i zagranicą. Zapraszamy także do zapoznania się z Tomem I pod tytułem Kosmiczny lęk, albo dzień, w którym Brad Pitt został paranoikiem.
"Dramaturgia duńska, niezależnie od tego, czy prezentuje swe bardziej ekstra- czy introwertyczne oblicze, bezkompromisowo podejmuje dialog ze swoimi czasami (nie wchodząc przy tym w romans z polityką). Przygląda się niczym pod mikroskopem rozterkom współczesnego człowieka. Śledzi podskórne siły rządzące życiem jednostki, zagłębia się w życie społeczeństwa. Obnaża bezlitośnie brak poczucia tożsamości, niedosyt poczucia celu i sensu życia oraz zagubienie człowieka w sobie samym.