Oferty sztuk

Pikantne nowości

Szanowni Państwo,

chcąc wprowadzić jeszcze więcej humoru i pikanterii na teatralne sceny, polecamy dwie nowe farsy Michaela Parkera, jedną napisaną wspólnie z żoną Susan. I - zgodnie z ich zawodowym motto:

"Żadnych ukrytych treści
Żadnych głębokich myśli
Po prostu Pikantna i sympatyczna
Zabawa i Śmiech"

W każdym wieku i dla każdego!

Pozdrawiamy,
Agencja ADiT

„Sprawa polska”

Za pomocą wybranych przez nas sztuk chcemy przyjrzeć się sytuacji naszego kraju na przestrzeni ostatnich 25 lat wolności. Począwszy od „Legendy Wandalskiej”, która zastanawia się nad tym, co jest prawdziwą kolebką naszego narodu, przez „Hotel Grand” pokazujący długofalowe skutki sympatii politycznych, czy „Zakład doświadczalny Solidarność” zwracający głos i miejsce kobiet w naszej historii sprzed trzech dekad. O tym jaki jest nasz charakter narodowy i czemu nie potrafimy się porozumieć  opowiada „Garnitur prezydenta”, a o naszych kompleksach „Nareszcie możemy być źli”.

Sylwetka Thomasa Bernharda

Thomas Bernhard (1931-1989) to wybitny austriacki pisarz i dramaturg. Po ukończeniu edukacji w 1947r. został kupcem. Z powodu nieuleczalnej choroby płuc lata 1949-51 spędził w sanatorium Grafenhof. W latach 1955-57 studiował aktorstwo w Mozarteum w Salzburgu. Resztę życia poświęcił pisaniu. Zmarł w swoim domu w Ohlsdorff, dokąd przeprowadził się w roku 1965. Jego ostatnią wolą był zakaz wystawiania jego sztuk na terenie Austrii i wydawania dzieł nieopublikowanych za jego życia (obecnie już nie obowiązuje).

Peter Asmussen - współscenarzysta Larsa von Triera

„Dramaty Asmussena stanowią niepokojącą diagnozę ludzkiego stanu ducha, wyjałowienia uczuciowego i poczucia niespełnienia. Odczuwalna jest w nich atmosfera twórczości Augusta Strindberga i Henrika Ibsena, ale nie interesują go uwarunkowania społeczne postaci, raczej ich przeżycia wewnętrzne i uniwersalne dla każdego człowieka stany psychiczne. Człowiek Asmussena z jego podwójnym morale, odczuwający wieczną, niemożliwą do wypełnienia pustkę, nie może już nawet zwrócić się do Boga. Nawet śmierć nie przybliża go do absolutu.

Rosja w oczach zachodnich dramatopisarzy – nowości!

Hattie Naylor - wielokrotnie nagradzana pisarka brytyjska. Napisała ponad 40 sztuk, opowiadania, a nawet librettta operowe. Do jej najgłośniejszych dzieł należą Ivan and the Dogs (nominowana do Olivier Awards, zdobywca Tinniswood Award), The Diaries of Samuel Pepys (nominowane do Best Radio Drama, 2012), The Aeneid (nominowane do Best Radio Adaptation, nagród BBC Audio 2013), Mother Savage (reż. Craig Edwards), Shiver (reż. Cath Church) oraz Moominland Midwinter (reż.

Sylwetka Piotra Chrzana

W mieszkaniu profesora dzwoni dzwonek do drzwi. Poirytowany spóźnieniem swojego asystenta, starszy naukowiec niechętnie go wpuszcza. Profesor nie toleruje spóźnień, a nie mógł odebrać od niego telefonu, ponieważ, jak twierdzi, akurat się wypróżniał. Mężczyzna jest dość antypatyczny i traktuje asystenta niezwykle protekcjonalnie, mimo że ten broni  swojej habilitacji i ma już 42 lata. W sposób niemal sadystyczny podkreśla swoją przewagę. Ze stoickim spokojem młodszy mężczyzna pomaga profesorowi przygotować się do wyjścia na pogrzeb przyjaciela.

Nowe Sztuki Conora McPhersona. ADiT

ur. w 1971 w Dublinie dramatopisarz i scenarzysta uznany przez „New York Timesa” za „najznakomitszego pisarza swojego pokolenia”. Conor zdobył w 1997 George Devine Award za sztukę Św. Mikołaj, a w 1999 Olivier Award for Best New Play za Tamę. W 2006 otrzymał nominację do Tony Award za Światła miasta oraz do Olivier Award za Wędrowca. Conor pisze także dla filmu, w 2008 rozpoczął produkcję The Eclipse, będącej jego debiutem jako reżysera filmowego.

Strony