Nowe sztuki, nowi autorzy

Blef

Marber, Patrick

Historia o męskiej przyjaźni i poszukiwaniu swego miejsca w życiu. Opowiedziana po męsku i z poczuciem humoru. Stephen dobiega pięćdziesiątki. Jest człowiekiem sukcesu, choć powiedzmy sobie szczerze, sukcesu umiarkowanego. Wszystko co ma zawdzięcza sobie i swojej pracy. A ma knajpę. Jest właścicielem nieźle prosperującej restauracji. Ma też syna, Carla, uzależnionego od hazardu i przegrywającego w kasynie wszystko, co uda mu się zarobić lub wyłudzić od ojca. Przeszedł kurację odwykową – bez rezultatu.

Raduszyńska, Katarzyna

Urodzona w 1977 r. reżyserka, dramatopisarka i ex-aktorka. Absolwentka Wydziału Aktorskiego PWST we Wrocławiu i Wydziału Reżyserii Dramatu w Akademii Teatralnej w Warszawie. Od jesieni 2015 doktorantka w Instytucie Sztuki PAN. Od 2005 pracowała jako asystent reżysera, m.in. z Krystianem Lupą i Robertem Wilsonem. Od debiutu reżyserskiego w 2007 roku wyreżyserowała kilkanaście przedstawień w całej Polsce. Współpracuje z teatrami rumuńskimi.

Menchell, Ivan

Scenarzysta telewizyjny i producent. Ma na koncie scenariusze do takich seriali jak: Pomoc domowa A Życie kołem się toczy. Klub cmentarny (The Cemetery Club) powstał pierwotnie jako scenariusz telewizyjny. W 1993 na jego kanwie powstał film fabularny, w którym wystąpiły Ellen Burstyn, Olympia Dukakis i Diane Ladd. W 1995 roku film otrzymał Wise Owl Award for Television and Theatrical Film Fiction.

Klub cmentarny

Menchell, Ivan

Trzy wdowy wyznania mojżeszowego co miesiąc odwiedzają groby zmarłych mężów, a wcześniej spotykają się na towarzyskiej herbatce i czule ich wspominają. Ida to kobieta o „słodkim” usposobieniu, gotowa rozpocząć nowe życie. Lucille, wdowa o dziewczęcym charakterze, pragnie się „zabawić” – z pasją opowiada o swoich kolejnych podbojach, choć tak naprawdę nigdy ich nie skonsumowała. Doris, pedantyczna i „opiniująca”, najbardziej nie może pogodzić się ze stratą męża.

Pietruszewska, Ludmiła

Pisarka rosyjska, urodziła się 26 maja 1938 roku w Moskwie, w rodzinie urzędniczej. Dzieciństwo miała ciężkie, w czasie wojny doświadczyła głodu, tułała się, trafiła do domu dziecka pod Ufą. Po wojnie wróciła do rodzinnego miasta, ukończyła wydział dziennikarstwa Uniwersytetu Moskiewskiego. Pisywała do stołecznych gazet, współpracowała z wydawnictwami, z teatrem „Nasz Dom”. Od roku  1972 była redaktorką Centralnego Studia Telewizyjnego. Pierwszym opublikowanym jej utworem było opowiadanie Przez pola.

Wylać dziecko z kąpielą

Durang, Christopher

Helen i John to młodzi małżonkowie, którzy właśnie zostali rodzicami. W ich głowach aż roi się od teorii na temat wychowania dziecka. Niestety niewiele ma to wspólnego z rzeczywistością. Pierwszy płacz ich uroczego bobaska wywołuje w nich panikę, złość i histerię. Właśnie wtedy, jak za sprawą czarodziejskiej różdżki, zjawia się w ich mieszkaniu seksowna i elegancka Niania, która jednym gestem ucisza dziecko. To za jej namową Helen idzie kupić ołówki, żeby napisać pierwszą powieść, a urocza Niania ląduje z Johnem w łóżku.

MUMINKI

Jansson, Tove

Prawa do scenicznych wystawień wszystkich części Muminków na terenie Polski są wyłącznie do uzyskania u nas.

Wigilia

Kehlmann, Daniel

Mimo tytułu, który sugerowałby chwilę zadumy przy choince, sztuka Daniela Kehlmanna jest pełnym napięcia dwuosobowym thrillerem politycznym na temat terroryzmu i państwa nadzoru,  skłaniająca widza do zajęcia stanowiska. Szalenie aktualny tekst, który dzieje się  na scenie w czasie rzeczywistym.